Acasă Jurnalul Bucurestiului Informatii Lansarea celei de-a doua ediții a Barometrului turismului din România. Care sunt...

Lansarea celei de-a doua ediții a Barometrului turismului din România. Care sunt principalele caracteristici, riscuri, vulnerabilități și anticipări ale domeniului?

158
1
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

București, 10 februarie 2020 –Consiliul IMM-urilor din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări au lansat a doua ediție a Barometrului turismului în România.

Cca 57% dintre antreprenorii din turism consideră promovarea ca cea mai importantă nevoie de politică publică, iar procentul celor care își gestionează riscurile prin asigurări a crescut cu 15%, dezvăluie a doua ediție a barometrului turismului, Carta Albă a Turismului din România”, realizată de Consiliul IMM-urilor din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări.

Asemenea primei ediții a studiului, lansată în iulie 2018, cercetarea actuală analizează unitățile de cazare și agențiile de turism cu scopul de a identifica performanțele turismului autohton, alături de perspectivele pentru anul următor, precum și provocările și oportunitățile acestei piețe.

Datele prezentate în Carta Albă a Turismului din România arată că piața turistică din România se află pe un trend ascendent, peste 60% dintre organizațiile participante la studiu raportând o creștere a veniturilor între 2018 și 2019. O altă evoluție pozitivă înregistrată privește dezvoltarea serviciilor de tip all-inclusive, dar și gradul de ocupare a unităților economice din turism, preconizat să crească în 2020.

Pe de altă parte, rata medie de revenire a clienților la agențiile de turism și unitățile turistice a scăzut în 2019 cu aproximativ 6% față de nivelul înregistrat în anul anterior. Conform cercetării, numărul de clienți sau vizitatori repetitivi reprezintă cel mai important factor pozitiv, cu impact major asupra afacerilor din turism.

Studiul arată, de asemenea, o schimbare importantă în ceea ce priveşte riscurile percepute de operatorii de turism. Comparativ cu ediția precedentă, când cele mai importante riscuri erau considerate cele legate de cadrul legislativ, clasamentul este condus în prezent de riscurile asociate cu personalul. Astfel, lipsa personalului calificat în domeniu și costurile asociate cu retenția personalului sunt percepute de respondenţi ca fiind cele mai stringente riscuri în acest moment. Infrastructura este şi pentru operatorii din turism un punct critic – calitatea infrastructurii de transport se află pe locul 3 în topul riscurilor menționate.

Totodată, barometrul realizat de CNIPMMR și Groupama Asigurări indică un interes ridicat față de produsele de asigurare, ca instrumente de gestionare a acestor riscuri, pe lângă campaniile de marketing și programele de training pentru angajați. Astfel, pe primul loc în top se află asigurarea de clădiri și bunuri, urmată de asigurările auto (RCA și CASCO).

Studiul „Carta Albă a Turismului din România” a fost realizat la nivel naţional, pe un eșantion reprezentativ de 909 respondenți, reprezentanți ai agențiilor de turism, unităților de cazare și unităților de servire a mesei (restaurante), din fiecare regiune de dezvoltare a României și din toate categoriile de mărime (micro-întreprinderi, întreprinderi mici, medii și mari), se specifică într-un Comunicat remis la redacție.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here