Acasă Colţul specialistului Apararea drepturilor cetatenilor M&M, istoria bulinelor “neserios” de cancerigene. Din ciocolata la inceput.

M&M, istoria bulinelor “neserios” de cancerigene. Din ciocolata la inceput.

484
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 7
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    7
    Shares

 Bomboane M&M 200 Gr

Istoria bulinelelor “neserioase” de ciocolata (vorba reclamei atat de indragite si mediatizate la un moment dat) incepe exact in anul de gratie 1941, atunci cand bomboanele M&M au fost “introduse”, nu intamplator in mancarea servita soldatilor americani in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial. Ca si atunci ca si acum exista afaceristi care profita direct sau indirect de pe urma razboaielor.

Daca atunci bomboanele M&M erau ambalate intr-un simplu tub, clasica pungulita pe care o stim cu totii acum a aparut 7 ani mai tarziu, adica in 1948, si avea acea clasica nuanta de maro pe care o are si azi. Oare cat a costat designul?

Devenite deja faimoase, in 1950 bulinele capata M&M-ul celebru, inscriptionat direct pe ele, pentru a le diferentia vizual de orice alti concurenti (suedezi), iar personajele din desenele animate, faimoase acum in toata lumea, isi fac si ele debutul TV in 1954, facand reclama la … noul sortiment cu alune, proaspat aparut pe piata.

Practic poti vinde aproape orice dupa ce ai spalat bine mintea copiilor cu niste desene animate cu adevarat … haioase, asta desi nu acesta era termenul la care ma gandisem initial.

Pana in 1960, bomboanele M&M aveau o singura culoare: cea a ciocolatei – maro adica, indifierent daca acestea erau in varianta clasica, sau in cea mai nou aparuta, cea cu alune.

In 1960, compania a decis insa sa faca o schimbare importanta in aspectul produsului sau, lansind 3 noi culori: galben, rosu si verde, care sunt pana in ziua de azi principalele culori ale brandului, carora li se alatura in 1976 si culoarea portocalie.

***

Acesta este practic momentul istoric in care bomboanele M&M au devenit cancerigene si toxice!!!

***

Dupa 40 de ani de succes in America, bulinele colorate de ciocolata traverseaza oceanul, fiind prezentate intai australienilor si apoi europenilor, si imediat dupa acest eveniment sunt numite, chestiune de marketing, snacks-ul oficial al Olimpiadei de la Los Angeles. Oare cat o fi costat aceasta gaselnita, ca de platit au platit cumparatorii cu banii si sanatatea lor, nu-i asa?

Sarind 10 ani, ajungem in 1995, an in care 10 milioane de voturi au fost numarate, voturi care sustineau aparitia … bomboanei bleu (doar procesul de votare in sine a necesitat timp si bani!), iar un an mai tarziu M&M a scos pe piata … 25 de culori de bomboane de ciocolata, fanii putand astfel sa-si aleaga propriul mix colorat. O invazie tacuta de coloranti stridenti si cancerigeni. La alegere! Si culmea si la cererea clientului! Asta da stiinta in slujba marketing-ului.

***

Magazinul M&M World isi deschide portile in 1997 in Las Vegas, iar la inceputul anului 2000, bomboanele M&M sunt votate “dulcele noului mileniu”.

***

Oare un fruct ca marul, nemodificat genetic, netratat chimic, organic adica sau bio cum le place unora sa spuna, cand va obtine aceeasi titulatura? Probabil ca niciodata!

***

In 2007 Statuia Libertatii insasi se declara brusc fana M&M, si o bulina de ciocolata verde cu aparenta faimosului monument se ridica, in prezent aceasta aflandu-se in … M&M World din Times Square, New York.

Lansat dupa cum spuneam in 1997, M&M World este o lume inchinata … bulinelor de ciocolata.

***

Oare cand se va ridica un monument al victimelor colorantilor cancerigeni din celebrele bomboane?

***

Mai recent deschis, M&M World din New York City este deja un imens mall, pe 3 etaje, mall din care  iti poti cumpara o sumedenie de obiecte utile, haioase, vestimentare sau jucarii cu faimoasele buline neserioase de ciocolata.

Iar la ultimul etaj poti vedea (si chiar cumpara!) obiecte de colectie inchinate acestui fenomen … dulce.

Geci de piele (sintetica in special dar si naturala) decorate cu sute de cristale Swarovski in clasica forma M&M, bibelouri scumpe din portelan, loc in care adevaratii fani (personaje puternic afectate de … industria de promovare din spatele brand-ului M&M) pot cheltui aici mii de dolari pe obiecte … in editie limitata. Nebun sa fii sa nu-ti iei un kitsch … original M&M!

Tot aici poti admira (si evident gusta) din cel mai mare perete de ciocolata din lume. Un intreg perete al magazinului M&M World, pe intreaga sa inaltime de 3 etaje, este placat cu tuburi uriase cu bomboane in toate culorile posibile, tu putandu-ti crea propriul mix de culori, sau putand opta sa cumperi mixuri, haios denumite si gata facute. Cancer la pliculete frumos ambalate si chiar cu numele tau pe ele. Ca si reteta de la medic dealtfel.

Si totusi … inca nu au incluse si servicii funerare all inclusive. Pacat! Ar fi fost frumos si interesant un cosciug bine lustruit si inscriptionat cu un personaj “haios”, o bombonica galbena sau rosie, adica exact cea care te-a trimis direct la odihna, asta dupa un tratament mai indelungat sau mai scurt, dar evident dureros si, judecand dupa rezultate si inutil din pacate. Mare pacat! La ce vanzari au in intreaga lume ar fi mers treaba struna.

***

Spune-mi asadar ce culoare M&M preferi ca sa-ti spun … cum o sa se sfarseasca povestea ta?

Carrefour Online - Bomboane m&m'S 90g


Raspandeste cu incredere
  • 7
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    7
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here