Acasă Jurnalul Bucurestiului Anchete replicaonline.ro : Licitație cu cântec!

replicaonline.ro : Licitație cu cântec!

114
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

CFR Călători, SABOTATĂ de fostul şi actualul director pentru a rămâne fără vagoane și automotoare

CFR, o companie fără stăpân, ”sugativă” de bani publici pentru băieţii deştepţi şi condiţii inumane pentru fraierii care călătoresc cu trenul! Bilete scumpe, trenuri infecte, condiții jalnice, întârzieri, șine stricate, prize care nu funcționează, aer condiționat lipsă, trenuri care circulă, de cele mai multe ori, având în compunere o capacitate medie de 4, 5 vagoane de călători, chiar şi în plin sezon estival, în perioadele de vârf de trafic. De ce?

Pentru că nu avem vagoane iar cele care există sunt nefuncţionale, pentru că mai marii şmecheri de la nivel înalt jonglează cu contractele de reparaţii după bunul plac, în schimbul unor sume cu foarte multe zerouri. CFR Călători a fost sabotată din interior, susţin surse bine informate, pentru a rămâne fără vagoane și automotoare în favoarea unor operatori privați de călători interesați direct ca această companie să fie oprită, băgată în insolvență și apoi în faliment.

Patronul Remarul 16 Februarie SA, Mitică Călin, a fost trimis în judecată de procurorii anticorupție clujeni în 2015 pentru dare de mită, spălare de bani și instigare la abuz în serviciu în legătură cu reviziile ce urmau a fi făcute la trenurile tip „Săgeata Albastră“. Alături de el au fost trimis în judecată și Alexandru Teodor Gavriș, director în cadrul CFR Călători, acuzat de luare de mită și complicitate la spălare de bani, Laurențiu Seceleanu, director al Sucursalei Regionale de Căi Ferate SRCF Galați.

Și alți funcționari ai statului și angajați ai companiei Transferoviar SA, firmă ce aparţine tot lui Călin, și Remarul 16 Februarie SA Cluj au fost trimiși în judecată în acest caz. Dosarul penal pe numele lui Mitică Călin nu a contat pentru conducerea CFR Călători care i-a mai atribuit un ontract, în 2018, de maximum 176 milioane lei pentru revizia capitală a 73 de automotoare Siemens, aflate în exploatarea CFR Călători, așa-numitele Săgeata Albastră.

În fapt, contractul fusese câștigat încă din luna august, dar competitorul de la licitație, societatea Electroputere VFU, deținută de un alt milionar celebru care a făcut avere din trenuri, Gruia Stoica, o contestase la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Pe 24 noiembrie, CNSC a respins contestația Electroputere, care cerea anularea licitației, iar contractul a intrat deja în vigoare.

Electroputere a formulat, în decembrie 2018, o adresă către CFR Călători, prin intermediul căreia aducea la cunoştinţă o serie de nereguli cu privire la oferta tehnică întocmită de societatea Remarul 16 Februarie SA. Cea din urmă nu avea experienţă şi capacitatea tehnică necesară executării unor lucrări de o asemenea complexitate, aspect care reieşea cu precădere, atât din oferta tehnică, cât şi din oferta financiară depusă la licitaţie.

De altfel, societatea face parte din grupul Transferoviar,fiind principalul concurrent pe piaţă al CFR Călători, de unde suspiciunile privind lipsa interesului pentru efectuarea conformă a lucrărilor. Societatea Electroputere spune că CFR Călători nu a efectuat acest verificări pentru a-şi constitui o minimă garanţie în ceea ce priveşte posibilitatea executării contractului şi a declarat câştigător al licitaţiei firma lui Mitică Călin.

“Această desemnare a fost posibilă tocmai din cauya relaxării condiţiilor prevăzute în documentaţia fe atribuire,a săpect care a determinat favoriyarea societăţii Remarul 16 Februarie SA şi prejudicierea subscirsei”, spun reprezentanţii Electroputere.

Contract semnat în februarie cu termen de livrare în august, neexecutat

Pe 20 februarie 2018 a fost semnat contractual cu firma din Cluj, a lui Mitică Călin, iar de atunci şi până în luna noiembrie a aceluiaşi an nu s-au efectuat lucrări, a fost livrat un singur vagon, şi acela stă în depou pentru că nu au curaj să-l pună pe şine. Mai mult, societatea nu deţine un cântar pentru un tren cu dimensiunea de 41,7 m, motiv pentru care nu-i poate stabili coordonatele, nu poate face reglajecorespunzătoare, determinând pericol de accidente, uzură prematură a roţilor etc.

“Primul tren trimis la reparație a fost un tren care era în perioada de funcționare și care mai avea aproape 300 de mii de km până urma să îi expire numărul de km necesari pentru a putea fi introdus la reparație. Responsabil de această decizie a fost fostul director Iosif Szentes care, imediat după plecarea de la CFR Călători, s-a angajat chiar la una din firmele lui Călin Mitică. Până în acest moment Remarul 16 Februarie a reușit performanță să livreze către CFR Călători un singur tren care nici măcar nu este folosit, tren care stă în depou pentru că angajații CFR nu au curaj să îl pună pe traseu.”, spun sursele noastre.

“Când s-a aflat de această nelegalitate contractuală nouă conducere, adică noul director Leon Bărbulescu, a reacționat promt: a muşamalizat tot! În loc să sesizeze organele competențe, DNA, DIICOT etc. a făcut tot posibilul că acest lucru să nu se afle solicitând returnarea trenului către regională Iași de unde fusese retras”, mai spun aceleași surse.

Cum şi-a motivat Remarul 16 Februarie SA neexecutarea contractului

În iulie 2018, cu mai puţin de o lună de termenul livrării, SC Remarul 16 Februarie SA a trimsi la CFR Călători SA Bucureşti, Serviciul Automotoare, o adresă prin intermediul căreia solicita prelungirea contractului cu 8 luni. Motivul?”După introducerea în societatea noastră a automotoarelor care fac obiectul contractului a fost identificată necesitatea efectuării unor lucrări care nu au fot cuprinse în nomenclatorul de lucrări obligatorii şi nici în anexa nr 3 la Acordul Cadru.

Pentru a cest lucrări trebuie transmise ofertele de preţ şi organizată procedura de negociere a lor. Ţinând cont de cele de mai sus, vă rugăm să aveţi amabilitatea de a prelungi valabilitatea contractului, prin act adiţional, cu un termen de 8 luni în vederea finalizăriii serviciilor de Revizie tip R8 la automotoarele Desiro SR20D-Revizie Capitală” la automotoareale care fac obiectul contractului”. Și contractual fost prelungit.

Astfel, în august 208, părţile au semnat un act adiţional prin intermediul căruia au convenit prelungirea termenului de execuţie a lucrărilor până la data de 31 decembrie 2018. “Nelivrarea integral a numărului de automotoare contractate atrage rezilierea contractului şi implicit a acordului cadru, cu emiterea certificatul constatator”, au spus reprezentanţii CFR Călători, în răspunsul emis către SC Remarul 16 Februarie SA.

Societatea Electroputere spune că o nouă prelungire a contractului, în condiţiile în care CFR Călători s-a convins de lipsa capacităţii tehnice a Remarul 16 Februarie SA de a executa contractual, blochează activitatea CFR Călători, care se confruntă, deja, cu o criză a vagoanelor şi creează premisele unei pieţe libere pentru concurentul său principal, care nue ste nimeni altul decât Remarul 16 Februarie SA.

Electroputere este dipusă să sesizeze organele abilitate, inclusiv Ministerul Transporturilor, dacă CFR Călători nu reziliează contractul pentru neexecutarea acestuia, în vederea verificările necesare.

Leon Bărbulescu este directorul CFR Călători din martie 2018, a ocupat în trecut funcţia de director Revizii la CFR Călători. Bărbulescu l-a înlocuit pe Iosif Szentes, numit director general al companiei CFR Călători în 10 martie 2015.

M.P.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here