Acasă Colţul specialistului Economist RFI : De ce parcarea de la Străulești e goală, …

RFI : De ce parcarea de la Străulești e goală, …

125
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

De ce parcarea de la Străulești e goală, iar parcările de la mall-uri sunt arhipline

parcare.jpg

Image source:
pixabay.com

În luna noiembrie 2018, a fost inaugurat așa-numitul terminal multimodal de la Străulești. În cîteva cifre, terminalul are trei etaje, include o parcare cu o capacitate de 660 de mașini, o autogară și o sală de așteptare pentru călători.

Există, de asemenea, un depou pentru garniturile de metrou unde pot fi garate sau reparate șapte trenuri, care se întinde pe o suprafață de 11.000 de metri pătrați. În total, toată construcția de la Străulești, localitate din apropierea Bucureștiului, a costat aproximativ 360 milioane de lei. Bani mulți, care au fost alocați de la bugetul de stat.

Nu întreaga construcție este un fiasco. Dar, parcarea cu o capacitate de 660 de mașini este, în acest moment, un proiect ratat. Ideea construirii unei parcări-mamut a fost generoasă. Scopul era nobil. Ideea era ca șoferii care vin din provincie în București să își poată lăsa autovehiculul în parcarea de la Străulești, să ia metroul și să ajungă astfel în orice punct din București. Este o practică utilizată în multe orașe europene, care ar putea avea efecte benefice asupra traficului din Capitală. Atât din punctul de vedere al mediului, cât și din cel al aglomerării traficului.

Proiectul era bun, dar ceva nu a mers. Practic, de două luni, de când a fost inaugurată parcarea, ea este nefolosită. Cei care doresc să își lase mașinile, le parchează pe străzile din zonă. Cei mai mulți șoferi invocă faptul că nu utilizează parcarea din motive legate de costuri. Tariful folosirii parcării este de un leu pe oră, iar potențialii beneficiari își fac calculul că parcarea ar costa între opt și zece lei pentru o zi, în funcție de timpul petrecut în oraș.

Nu este prima situație de acest gen din București. Și inaugurarea parcării subterane, din centrul Capitalei, de la Universitate, a fost însoțită de aceeași reacție a șoferilor. Adică, au preferat ca în loc să folosească parcarea amenajată să își lase mașina pe una din străduțele din zonă.

Este un obicei autohton care trebuie să fie luat în calcul atunci când se face proiectul unei parcări de capacitate mare și care urcă semnificativ costurile investiției.

În altă ordine de idei, nu este prima investiție din România care stă neutilizată. Șoferii care trec pe Valea Oltului, prin localitatea Călimăneșiti, sunt deja obișnuiți să vadă un centru de expoziții, construit cu fonduri europene, care este nefolosit de ani de zile. Totul a costat 11 milioane de euro. Cu siguranță, sunt în țară și alte investiții publice pentru care s-au cheltuit banii degeaba.

Ceva ar trebui făcut cu parcarea de la Străulești. Poate în numele obiectivelor inițiale, protecția mediului și reducerea aglomerației din trafic în București, pentru o perioadă ar trebui ca parcarea să fie gratuită. Poate ar fi util ca tariful parcării să fie redus semnificativ. Cert este că acum investiția se află în cea mai rea situație. Desigur, investiția ar trebui să fie și amortizată, dar între neutilizarea parcării și creșterea perioadei de recuperare a costurilor, este preferabilă varianta a doua.

Românii sunt obișnuiți să își „eficientizeze” costurile cu parcarea. În urmă cu 15-20 de ani, atunci când au apărut marile mall-uri în București, unii dintre locuitorii din zonă au găsit o variantă „inteligentă” lăsându-și mașinile peste noapte în parcările acestor mari magazine. Cu timpul, fenomenul a fost descurajat de administratorii de mall-uri prin introducerea unui tarif pentru parcare.

Prin contrast, de Sărbători, parcările marilor magazine au fost neîncăpătoare. De multe ori, la sfârșit de săptămână, parcările de la mall-uri sunt supraaglomerate. Desigur, situațiile sunt diferite. Una este parcarea de la Străulești, care se adresează celor care intră în București, alta este situația parcărilor de la mall-uri care sunt luate cu asalt de consumatori. Dar, ceva trebuie făcut și pentru ca parcarea din Străulești să fie folosită.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here