Acasă Jurnalul Bucurestiului Invatamant, Educatie Scoala , favorizeaza sau inhiba dezvoltarea elevului

Scoala , favorizeaza sau inhiba dezvoltarea elevului

221
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Silviu , 17 ani clasa XI-a la un liceu de top , ne scrie :

,,Acum trei ani am fost admis intr-un liceu de top din Bucuresti . Media pentru admitere a fost peste 9 . Cartea de vizita a acestui liceu : toti absolventii au luat bacul . Gardul , vopsit in culorii atat de frumoase , a dezvaluit rapid hibele interne .

– O parte din profesori nu erau la nivelul unui liceu de top . Daca nu faceai meditatii , din cauza deficientelor in predare , rezultatele erau submediocre . In plus , jicnirile si insultele curgeau la adresa celor care nemultumeau unii profesori iar la intrebarile puse raspunsurile erau demobilizatoare . Este normal ca elevi evaluati cu peste 9 sa ramana repetenti si corijenti ? Nu cumva acest lucru dezvaluie incapacitatea dascalilor respectivi ? In clasa IX-a si a X-a mai multi colegi , pe diferite motive , au fost nevoiti sa se mute la alte scoli . Pretextul , la majoritatea acestora , nu fac fata pretentiilor acestui liceu ! Nu cumva sunt si profesori care nu sunt la nivelul pretentiilor .

– Materia si manualele sunt extrem de plictisitoare iar principalul criteriu de apreciere este legat de capacitatea de memorare .

– Dresajul privind supunerea in fata unor profesori a inlocuit o eventuala colaborare elev-profesor .

– Elevii au si ei prioritati functie de materiile de bacalaoreat si de cele la care urmeaza sa dea examen la facultatea aleasa . Sunt si profesori care ignora aceasta realitate . Frustarea ca predau o materie de rangul doi , in liceul respectiv sau conform aspiratiilor unor adolescenti , rasfrangandu-se asupra unor elevi . Nu ar trebui sa fie constienti de rolul minor al materiei respective in dezvoltarea unui anumit elev ? De exemplu de cata fizica sau chimie va avea nevoie cel care imbratiseaza o cariera economica , una administrativa sau a stiintelor sociale ?

– O alta problema este legata de subiectivitatea aprecierii din partea unor profesori . In loc ca notarea sa reflecte strict nivelul de cunostinte , mai sunt profesori care noteaza , cu note de 2 si 3 , asa zisa atitudine a elevilor , gradul de participare ba chiar si tinuta . Sunt frecvente siruatiile in care notarea de la clasa este departe de cea obtinuta la testari si examene , fara ca acest lucru sa fie supus unor analize .

– De ce nu exista posibilitatea ca un elev sa poata fi evaluat , contra cost , conform normelor existente , la diverse materii ? Acest lucru ar reduce , atat surprizele neplacute , in cazul unor supraevaluari , cat si nedreptatile suferite , prin subevaluare , de unii elevi , situatii care pot conduce , nu doar la depresii si abandon , ci chiar la unele tragedii .

– Programul unui elev depaseste cu mult programul unui profesor , situatie pe care multi elevi o consideram anormala . Ce si cine a facut studiile prin care s-a stabilit actuala programa si nivelul cunostintelor necesare ? Acesta urmareste dezvoltarea echilibrata a elevului sau are la baza alte interese ?

Ar mai fi destul de multe lucruri de spus , dar sentimentul inutilitatii demersului meu ma face sa ma opresc aici ”

Silviu . 17 ani , elev clasa XI-a , Bucuresti

 


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here