Acasă Jurnalul Bucurestiului Reportaj www.diasporaromaneasca.com : ROMÂNII, FOC ȘI PARĂ PE FIRMELE DE CURIERAT

www.diasporaromaneasca.com : ROMÂNII, FOC ȘI PARĂ PE FIRMELE DE CURIERAT

581
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

Articol publicat in sectiunea Reportajul săptămânii pe data 18 ianuarie 2016

Diaspora romaneasca_Romanii, foc si para pe firmele de curierat

Și-au bătut joc de ei! În pragul sărbătorilor de iarnă, zeci de români au fost foc și pară pe firmele de curierat care le-au distrus pachetele trimise din sau înspre România. Spre revolta oamenilor, au fost și cazuri în care alimentele tradiționale trimise de acasă nu au mai ajuns deloc la destinație. Răspunsul celor responsabili cu transportul i-a lăsat fără cuvinte pe românii care au petrecut sărbătorile departe de țara lor: „V-am aruncat pachetul la gunoi!” Luați la întrebări, patronii acestor societăți, care s-au îmbogățit de pe urma celor care muncesc la mii de kilometri distanță de casă, spun că vina aparține clienților. Imediat după sărbătorile de iarnă, site-urile de socializare au fost împânzite cu mesaje în care păgubiții au povestit ce li s-a întâmplat: cei mai norocoși au primit coletele cu câteva zile întârziere, alții au constatat cu uimire că pachetele lor au fost deschise și resigilate, nu înainte însă de a se sustrage câteva produse. Au fost însă și români care nu și-au mai primit deloc pachetul!

 

„V-am aruncat pachetul la gunoi!”

Românii fac tot posibilul să respecte tradițiile în spiritul cărora au fost crescuți chiar dacă acum se află în diferite colțuri ale lumii! Când vine vorba despre mâncare, pretențiile sunt și mai mari. Și pentru că în străinătate bucatele tradiționale sunt destul de greu de procurat, mulți dintre români au apelat la rudele din țară. Le-au cerut carne de porc, caltaboș, cârnați, cozonac și alte alimente, iar cei de acasă s-au grăbit să trimită coletele astfel încât masa festivă de Crăciun sau cea de Revelion, organizate pe tărâm englezesc, să nu fie cu mult diferite față de cele pregătite în România.

Spre nemulțumirea tuturor, firmele de curierat și-au bătut joc de clienți. Coletele au ajuns distruse sau cu produse lipsă. Au fost și cazuri în care pachetele nu au mai ajuns deloc la destinație. Diaspora Românească a stat de vorbă cu câțiva români cărora sărbătorile de iarnă le-au lăsat un gust amar.

 

Primul Crăciun, distrus de firma de curierat

Simona Hirean locuiește în Regatul Unit al Marii Britanii de un an de zile. A venit aici împreună cu prietenul său din dorința de a-și clădi un viitor mai bun. Pentru prima dată, cei doi tineri au petrecut sărbătorile printre străini, departe de casă, familii și prieteni. Este prețul plătit de toți cei care aleg drumul străinătății, recunosc ei. De parcă această situație nu ar fi fost suficientă, cei doi tineri, de loc din județul Gorj, au mai primit o lovitură chiar în Ajunul Crăciunului: pachetul cu produse tradiționale românești, trimis de familie, nu a mai ajuns la destinație. Astfel, primul Crăciun petrecut în UK a fost unul de coșmar pentru acești doi români care, văzând că nu au mai primit alimentele de acasă, au alergat, pe ultima sută de metri, să mai cumpere ceva de mâncare din magazinele englezești. S-au mulțumit cu ce au găsit, în Ajunul Crăciunului, rafturile erau aproape goale, încât te considerai norocos dacă mai găseai o pâine.

 

Șofer dispărut

Diaspora romaneasca_Romanii, foc si para pe firmele de curierat_Simona Hirean

„Părinții mei au dus pachetul într-o sâmbătă, în data de 19 decembrie, la sediul din Târgu Jiu al firmei Brendea Tour. Bagajul conținea alimente tradiționale: carne de porc prăjită și pusă în caserole cu untură, mezeluri afumate, cozonac și alte produse pe care nu le găsim așa ușor aici în Anglia. Reprezentanții firmei ne-au spus că pachetele vor pleca duminică, însă este nevoie să fie aduse cu o zi înainte pentru a putea fi verificate. La Târgu Jiu bagajul a fost declarat ca fiind în regulă și astfel a fost transportat spre Deva, în județul Hunedoara, acolo unde are sediul firma Exotic World Travel. Aceasta din urmă a preluat pachetele și le-a transportat spre Anglia. Din păcate, al meu nu a mai ajuns la destinație. Când au luat produsele de la părinții mei, angajații le-au spus că marți, adică pe 22 decembrie, trebuie să vin la Manchester să îmi ridic coletul. L-am așteptat cu nerăbdare, nu am făcut cumpărături de Crăciun cu gândul că primim alimentele de acasă cu doar trei zile înainte de Crăciun. Toate așteptările noastre au fost puse sub semnul întrebării în ziua de marți, când șoferul nu ne-a răspuns la telefon. L-am sunat toată ziua și nimic. Inițial am crezut că nu poate să vorbească, efectiv refuzam să cred că urmează să ne luăm o asemenea țeapă. Totuși, când l-am sunat de pe un alt număr de telefon și a început să se eschiveze, m-am convins că ceva nu este în regulă. După discuțiile cu el a rămas să ne întâlnim în jurul orelor 22.00 la Manchester. Noi locuim în Crewe, un oraș din apropiere, și am rugat un prieten să ne ducă cu mașina până acolo pentru faptul că era aproape miezul nopții. Înainte să plecăm la drum am zis să îi mai dăm un ultim telefon, să ne asigurăm că va ajunge la întâlnire. Stupoare însă, mi-a răspuns răstit că încă nu a plecat din Londra, că prima dată se va duce la Doncaster și că nu este sigur dacă mai are pachete pentru Manchester! I-am spus că cel puțin unul mai are sigur, că este pachetul pentru mine și că dacă vrea, mă pot duce chiar și la Doncaster după el. Atunci mi-a zis că nu știe sigur la ce oră ajunge și că mă va suna el. Nu am mai plecat de acasă, convinși fiind că făceam drumul degeaba, iar acest bărbat nu a mai revenit cu telefonul nici până în ziua de azi.”

Simona Hirean (foto)

 

Explicațiile firmei

Florin Hirean, din Târgu Jiu, a mers la sediul firmei Brendea Tour pentru a le cere explicații celor care l-au asigurat că fiica sa va primi coletul în două-trei zile. Bărbatul spune că angajații au dat din colț în colț și că i-au oferit două variante total diferite. „Nu mi-a venit să cred când fiica mea mi-a spus că nu a primit niciun colet. Am crezut că apelez la o firmă serioasă, de la noi din oraș. Nici prin gând nu mi-a trecut, mai ales după ce au verificat coletul și au spus că este ok, că se poate întâmpla așa ceva. De altfel, eu cred că l-a păstrat cineva, poate șoferul acela. Susțin asta pentru că în momentul în care m-am dus la firmă, nu au avut o atitudine fermă. Inițial mi-au zis că pachetul a fost aruncat la gunoi, undeva prin Franța, din cauză că s-au stricat alimentele din el. Eu cred, și le-am spus și lor, că asta este o minciună. Eu nu am trimis carne proaspătă sau congelată. Am trimis carne prăjită și pusă în untură, asta rezistă luni de zile. De asemenea, am mai trimis mezeluri afumate și cozonac, să fim serioși, nu se strică în două-trei zile. În plus, prin absurd vorbind, dacă s-a stricat ceva, chiar este cazul să arunci tot pachetul?! Ce am pus în bagajul acela costa bani, să nu mai vorbim de faptul că fata mea a fost extrem de bucuroasă când i-am spus că o să-i trimitem un colet de sărbători. Am fost mințiți în față, asta este părerea mea. Când le-am spus că nu cred că s-au stricat produsele din pachetul respectiv, au venit cu o altă variantă: coletul a fost confiscat în vamă, la ieșirea din România. Păi, cum este posibil așa ceva?! Doar nu este pentru prima dată când fac acest transport. Ce s-a întâmplat cu verificările făcute de angajați și cu asigurările ce ne-au fost date că bagajul este în regulă și că va ajunge în UK în doar câteva zile?!”

 

O să facă reclamație la OPC

„Eu am încercat să obțin o explicație atât de la angajații firmei din Târgu Jiu, cărora familia mea le-a predat personal coletul, cât și de la cei din Hunedoara, aceștia din urmă fiind responsabili cu transportul în străinătate. De fiecare dată mi s-au oferit răspunsuri evazive, mi s-a cerut să am răbdare până fac și ei verificări. Nici în momentul de față noi nu avem de la ei o variantă clară: a fost aruncat la gunoi sau a fost confiscat la vamă. În opinia noastră, este vorba despre o a treia variantă: pachetul, cu produse tradiționale, numai bune de pus pe masa de Crăciun sau de Revelion, a fost reținut. Oricum, cei de la Exotic World Travel, firma din Hunedoara, au recunoscut că au mai avut probleme cu acest șofer care a transportat coletele.”

Camelia Hirean, sora Simonei

Managerul Brendea Tour: „Am aruncat mai multe pachete!”

Contactat de Diaspora Românească, managerul firmei Brendea Tour din Târgu Jiu a declarat că știe despre acest caz și că se vor lua măsuri în cel mai scurt timp. Mai mult decât atât, Daniel Guță a recunoscut că Simona Hirean nu a fost singura persoană din Anglia care nu a primit coletul.

„Știu despre această situație și îmi pare rău, mai ales că nu este un caz singular. Din păcate s-a ajuns aici pentru că am făcut, să le spun așa, excepții de sărbători. În mod normal, oamenii știu că nu trebuie să pună în colete alimente perisabile, dar acum nu au mai ținut cont nici ei, nici noi. Într-un fel, fiecare și-a asumat responsabilitatea pentru ceea ce s-ar putea întâmpla cu produsele. Este adevărat că noi nu le transportăm în vreo mașină specială, ci cu autocarul sau în remorca acestuia, dar și oamenii sunt vinovați că trimit alimente care se strică dacă nu sunt ținute la rece și, în plus, nici nu le ambalează corespunzător. Știu de la șofer că de data aceasta au fost colete din care curgeau alimente sau miroseau foarte urât. Vă dați seama că în acel moment s-a luat decizia ca respectivele colete să fie aruncate la gunoi. De altfel, nici dacă voiam nu puteam să continuăm să le transportăm, pentru că nu ne-au permis autoritățile țărilor pe care le traversăm. Avem documente care atestă faptul că acele colete au fost aruncate la cererea organelor competente.”

 

Brendea Tour și Exotic World Travel, parteneri de… contradicții

Puși într-o lumină proastă din cauza acestui incident, reprezentanții Exotic World Travel aruncă mâța moartă în curtea vecinilor. Aceștia susțin că toate pachetele primite de la clienți în sediile autorizate ale societății au ajuns cu bine la destinație. Despre activitatea colaboratorilor, administratorul Exotic World Travel, Emilian Grigore, susține că este una făcută la colțul străzii fără dovezi care să ateste că oamenii le-au înmânat pachete ce ar urma să ajungă în diferite colțuri ale lumii. De altfel, Grigore a declarat redactorilor Diaspora Românească faptul că nu are cunoștință despre pachete transportate de angajații săi în UK, dar care să nu fi ajuns la destinație. Declarația lui contrazice atât cele spuse de Simona Hirean și rudele sale, cât și cele spuse de partenerii de afaceri din Târgu Jiu.

„Aceste pachete nu sunt problema noastră. Nu suntem noi răspunzători de ce s-a predat colaboratorilor, noi avem o evidență clară a coletelor primite în sediile autorizate ale Exotic World Travel. Ce primesc alții la colț de stradă sau prin diferite autogări nu ne interesează pe noi. De altfel, nu avem o certitudine că aceste pachete chiar au fost primite, poate fi un incident provocat de firmele concurente, menit să ne pună într-o lumină proastă și să ne cauzeze prejudicii financiare.”

Întrebat despre una dintre variantele susținute de colaboratorii Brendea Tour din Târgu Jiu, potrivit căreia șoferul autocarului ar fi aruncat la gunoi o parte dintre colete, administratorul Emilian Grigore s-a încurcat în declarații invocând vremea, legislația din România și într-un final numărul mare de angajați pe care îi are în subordine.

„Nu a aruncat nimeni niciun pachet. Dacă au pus în colete produse perisabile este vina clienților, ei și-au asumat responsabilitatea pentru ce ar putea să se întâmple cu alimentele. În România erau 16 grade Celsius iar noi avem o legislație pe care trebuie să o respectăm. Eu nu știu de cazuri în care pachetele transportate de noi înainte de sărbătorile de iarnă nu ar fi ajuns la destinație. Compania are aproximativ 50 de șoferi, nu m-am apucat să întreb lumea dacă au fost probleme cu unele colete. Acum fiecare poate să vină, să spună că a avut un pachet la noi, dar important este să poată dovedi cu acte ceea ce susține.”

 

Oamenii vor fi despăgubiți

În momentul de față, firma din Târgu Jiu nu mai transportă colete în Marea Britanie, susțin reprezentanții societății. Ei au refuzat să ofere o explicație pentru această schimbare și nu au știut nici să spună o dată la care se va relua activitatea. În ceea ce îi privește pe românii care au avut de suferit de pe urma ultimului transport de colete, managerul Brendea Tour, Daniel Guță, susține că vor fi despăgubiți.

„Ne pare rău pentru situația creată și vă asigur că în cel mai scurt timp o să încercăm să o remediem. Am vorbit și cu firma colaboratoare, Exotic World Travel, și o să le oferim despăgubiri tuturor clienților care, din păcate, nu au mai primit coletele în luna decembrie. Într-o săptămână, maximum două, o să calculăm, în funcție de datele care sunt înregistrate la noi, ce sumă îi revine fiecărei persoane. Este un incident regretabil, dar nu suntem singurii care au pățit așa ceva.”

Despăgubirea despre care vorbește patronul firmei de curierat nu poate șterge faptul că produsele tradiționale trimise Simonei, de către rudele din România, nu au ajuns pe masa festivă de Crăciun, ci într-un coș de gunoi. Din păcate, acesta nu a fost un caz singular.

Oamenii și-au spus oful pe Internet

În preajma sărbătorilor de iarnă și în primele zile ale noului an, site-urile de socializare au fost împânzite cu mesaje de la cei care fie nu și-au primit pachetele, fie le-au primit distruse sau incomplete. Supărați că au devenit bătaia de joc a curierilor, oamenii au căutat să se răzbune și au făcut-o cum nu se putea mai bine: le-au făcut o reclamă proastă tuturor firmelor care nu au știut să dea dovadă de profesionalism. În felul acesta, speră românii, companiile vor avea de suferit pentru că oamenii se vor gândi de două ori înainte de a apela la serviciile lor.

 

Se fură, dar… selectiv

Cu siguranță cine nu a avut de-a face niciodată cu o firmă de curierat se va afla în postura de pune la îndoială unele întâmplări de care au avut parte românii din Anglia. Aici se încadrează perfect povestea lui Răzvan, un tânăr român care în prezent locuiește în Coventry. Ca mulți alți conaționali, înainte cu doar câteva zile de Crăciun, aștepta cu nerăbdare un colet trimis de rude, din țară. Când a ajuns în posesia pachetului a constatat cu uimire că din cutie lipseau unele produse, însă… nu orice produse.

„Chiar înainte de Crăciun ai mei mi-au trimis din țară un colet cu produse alimentare cu termen lung de valabilitate și ambalate pentru transport, mă refer aici la conserve, pungi vidate sau borcane. Nu era un pachet foarte mare, dar conținea alimente tradiționale românești pentru Crăciun. Pachetul a fost preluat din Ploiești, pe 11 decembrie, de către Fan Courier, iar mai apoi a fost transportat de compania Eastlines. Cei de la Fan Courier nu au făcut cântărirea pachetului la fața locului și nici nu au eliberat un document că pachetul a fost preluat, însă nu am dat prea mare importanță acestui fapt, mai ales că imediat după, am început să primesc e-mail-uri în care eram înștiințat despre faptul că pachetul a fost preluat și se află în drum spre destinație, adică spre Coventry, unde locuiesc eu. Până să intru în posesia coletului, în Anglia au ajuns și rudele care mi l-au expediat, iar de aici lucrurile sunt de-a dreptul incredibile: când l-am primit am observat că pachetul meu avea o bandă de scotch în plus, iar când l-am desfăcut, am constatat cu stupoare că lipseau toate salamurile pe care rudele mele mi le trimiseseră.”

 

Cum reacționează șefii companiilor?!

În mod normal, când un client îți aduce în atenție că nu este mulțumit de serviciile pe care i le-ai oferit, cauți să remediezi problema încercând să pui cap la cap evenimentele și să găsești vinovații. Din păcate nu este și cazul firmelor care preiau colete din și spre România, iar povestea lui Răzvan confirmă încă o dată acest aspect:

„Imediat după ce am deschis coletul, le-am trimis un e-mail celor de la Eastlines în care le-am spus că îmi lipsesc produse. Care credeți că a fost reacția lor?! Și-au cerut scuze pentru inconvenient și au subliniat că ei au zilnic sute de expediții, iar în urma acestor activități se înregistrează și 0,1% plângeri sau incidente. Tot prin e-mail, aceștia au cerut documente constatatoare ale problemei – poze înaintea sigilării coletului, poze cu inventarul, descrierea inventarului în formularul completat pentru trimiterea coletului, dovada achiziției alimentelor din inventar, poze cu inventarul când s-a constatat lipsa produselor și poze cu pachetul dacă se precizează că s-a umblat la acesta. Din păcate, nu am avut decât o constatare din partea expeditorului că lipsesc alimente și că mi-au pus un scotch în plus pe colet. Din moment ce nu a fost vorba de alimente de valoare mare și din lipsă de cele cerute, nu am mai continuat să cerem despăgubire. Pot spune însă că de acum sunt învățat și voi avea cele cerute pregătite din timp, pentru orice eventualitate. Aș recomanda și celor care trimit prin curierat să facă același lucru.” 

 

 

Altă țară, aceleași probleme

Nu numai românii din Regatul Unit al Marii Britanii au avut de suferit din cauza firmelor de curierat. Cei care se află la muncă în Spania s-au lovit de aceleași probleme: ambalaje distruse și produse furate. Conform mesajelor postate pe site-urile de socializare, cei care au apelat la firma Atlassib au primit coletele într-o stare deplorabilă și mai mult decât atât, au fost cazuri în care multe dintre produse lipseau. Nu este pentru prima dată când seriozitatea firmei din județul Sibiu este pusă sub semnul întrebării.

Așa cum vă prezentam și noi într-un material publicat de Diaspora Românească în urmă cu doar câteva luni, un român care lucra în Germania a surprins câțiva lucrători de la Atlassib care manipulau colete dintr-un microbuz într-o remorcă a unui autocar într-un mod scandalos. Aceștia le trânteau pur și simplu, chiar dacă pe colete scria mare „FRAGIL”. Și de această dată, probabil s-a procedat la fel, dovadă fiind felul în care, susțin clienții, că arătau coletele când au fost ridicate.

Ioana: „Sunt foarte nesimțiți… părinții mei au pus pachetul pe data 16 și încă nu a ajuns… iar la reclamații îți închid telefonul în nas!!!” (n. r. – mesaj postat în data de 26 decembrie)

Mirel: „Pe mine m-au chemat să vin să-mi ridic pachetele, am făcut 20 km până la ei și apoi mi-au zis că nu le mai găsesc și să revin a doua zi că poate le găsesc între timp. M-am certat două ore cu ei că nu bat drumul degeaba și mi-au zis: dacă nu-ți convine, să fii sănătos! A doua zi, când am desfăcut pachetul jumătate din lucruri erau sparte/deteriorate.”

Ionela: „Mie mi-au furat produse în valoare de 400 de euro și mi-au trimis despăgubire 5 euro!”

Cristian: „Eu am trimis un televizor. L-am împachetat corespunzător în cutia originală, plus pungă cu bule de aer în vreo trei straturi în jurul lui și avea și factura cu prețul pe el. A venit bucăți și cartonul cu urme de stat în umezeală.”

Roxana: „Pachete puse cu Atlassib… cum au arătat la expediere și cum au ajuns la destinație… în saci de gunoi!!”

Cu Roxana au stat de vorbă și redactorii de la Diaspora Românească. Astfel, am putut afla mai multe detalii despre acest incident în care este implicat serviciul de curierat din cadrul companiei Atlassib.

 

Aceeași firmă, al doilea incident

De doi ani Roxana Drăghescu (foto sus) muncește, alături de soțul său, în Alicante, Spania. Ca mulți români aflați peste hotare, înainte de sărbători a pregătit un pachet pentru familie și l-a trimis în țară prin intermediul companiei Atlassib. Bucuria celor de acasă a pălit însă, când angajații societății le-au pus în brațe un amalgam de produse, unele sparte, altele incomplete, un sac de gunoi reprezentând „ambalajul” de protecție.

„Anul acesta am făcut sărbătorile de iarnă acasă, în România. Chiar și așa, am decis să trimitem prin curier un colet mai mare astfel încât să ne bucurăm cu toții de produse cumpărate din magazinele din Spania. Am ales curieratul pentru că ne-ar fi fost imposibil să le transportăm odată cu noi, cu avionul. Din păcate, s-a ales praful de cumpărăturile noastre. Revoltător este că a fost pentru a doua oară când avem probleme cu această societate. Prima dată, am pățit-o cu un colet trimis din România în Spania. Pachetul nostru nu a mai ajuns în cutia în care a fost ambalat, ci în saci de gunoi. Mai mult decât atât, un tablou cu o fotografie de la nunta noastră era de negăsit. Atunci, pentru a nu face reclamație, șoferul mi-a oferit 100 de euro. I-am spus că nu am nevoie de banii lui și că eu îmi vreau tabloul care avea o valoare sentimentală. M-au sunat după două săptămâni să îmi spună că l-au găsit, că a fost vina unei angajate care nu a descărcat toate produsele. Și de data aceasta, pachetele au ajuns în Gorj tot în saci de gunoi. Mai mult decât atât, din șapte sticle cu băutură doar două mai erau întregi și aproximativ 70% din alimente nu mai erau în colet. Efectiv, unele pungi cu bomboane, de exemplu, erau desfăcute și mai aveau în ele doar două-trei bomboane. De asemenea, o periuță de dinți electrică a fost furată.”

 

Bruscați de angajații Atlassib

De parcă nu ar fi fost suficient că le înmânau clienților un pachet distrus, angajații societății de curierat au dat dovadă și de un comportament necorespunzător. „Părinții mei au ajuns la sediul firmei din Gorj chiar în momentul în care angajații descărcau coletele. La început aceștia nu și-au dat seama că de față sunt clienți care așteaptă să intre în posesia unui pachet, așa că au continuat să împingă cu picioarele și să trântească bagajele de parcă transportau cartofi. În momentul în care a venit rândul mamei mele să primească bagajul, a văzut că una dintre cutii era făcută praf și pusă într-un sac de gunoi împreună cu resturi din produse. A cerut o explicație și a primit ridicări din umeri. Așa cum am sfătuit-o, în cazul în care e vreo problemă cu pachetul, a încercat să îi facă o poză ca să avem dovezi cum arăta cutia înainte și cum a ajuns la destinație. În acel moment a fost înjurată și împinsă de un angajat al agenției. În apărarea ei a sărit tatăl meu care a fost la un pas să se ia la bătaie cu acest angajat care a fost lipsit de respect.”

 

Atlassib: „Vă despăgubim, dar cu o condiție!”

De tupeu maxim au dat dovadă nu numai simplii angajați, ci și cei cu funcții de conducere, dezvăluie Roxana Drăghescu.

„Supărată că din nou angajații Atlassib și-au bătut joc de banii munciți de mine peste hotare, am luat legătura cu reprezentanții societății din Sibiu și am fost asigurată, de unul dintre directori, că voi fi despăgubită. La scurt timp, o angajată a revenit cu un apel telefonic în care mi-a confirmat că voi primi 117 euro, dar că șefii ei au o pretenție: să șterg toate mesajele de pe Internet care făceau referire la colet și toate pozele în care arătam starea pachetelor atunci când au ajuns la destinație. Nu mi-a venit să cred ce auzeam, până unde putea să se întindă tupeul acestor oameni. Mi-au spus că postările mele pun într-o lumină proastă compania, iar eu le-am răspuns că este strict problema lor, că eu nu mint și că fotografiile întăresc ceea ce afirm. Până la urmă au spus că mă vor despăgubi chiar și dacă nu retrag ceea ce am postat și m-au îndrumat să merg la sediul lor din Târgu Jiu pentru a intra în posesia sumei de 117 euro. Acolo însă, m-am lovit și eu de angajatul care o agresase pe mama mea. Acesta mi-a înmânat o hârtie pe care m-a pus să o semnez înainte de a-mi da banii. În momentul în care am început să o citesc mi-a zis ceva de genul: Ia uite, ce dumă de judecătoare sau procuroare are în ea! În opinia lui, eu trebuia să semnez orice foaie mi se băga sub nas după toate aceste neplăceri pe care mi le-au creat.”

Contactată de Diaspora Românească, societatea Poșta Atlassib Curier Rapid a oferit un răspuns evaziv referitor la cazul Roxanei Drăghescu. „Vă aducem la cunoștință faptul că societatea noastră nu refuză la transport bunuri casabile, lichide sau ambalate insuficient, drept pentru care, pe perioada transportului, acestea pot suferi deprecieri ale conținutului lor sau a altora din preajma acestora, la fel cum este și cazul doamnei Drăghescu. Conform declarației de predare anexate, coletele în cauză au fost preluate de către destinatar fără obiecții, diferența de greutate fiind rezultatul scurgerii lichidului din recipientele deteriorate. Cu toate acestea, societatea noastră a despăgubit clienta, având în vedere dorința companiei de a mulțumi toți clienții.”

Cu siguranță, aceste încercări ale companiilor de a-i despăgubi pe clienți, uneori cu sume infime, nu fac decât să atragă și mai multă reclamă negativă. În încercarea de a-i feri pe alții de asemenea situații, românii și-au postat pe Internet toate pățaniile de care au avut parte cu firmele de curierat, dar și care au fost reacțiile curierilor și cum au scăpat ei basma curată. Așa că, pe viitor, aveți grijă cui îi încredințați pachetul și, mai ales, solicitați documente și păstrați dovezi care să arate ce a conținut coletul.

Autorul articolului: Loredana Petrescu


Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here